Egy cég számára ma már rendkívül fontosak a jól felismerhető arculati elemek, hiszen ezeken keresztül nagyon sokféle formában jeleníthetik meg az általuk képviselt brandet a különböző felületeken. A reklámajándékok révén pedig célzottan is eljuthatnak az ügyfelekhez.
A fenti három kifejezés lényegében egészen szorosan összefügg sőt, ha úgy tetszik egyik a másikból következik, vagyis a brandépítés különböző fázisainak fontos elemei. Az első, tehát a logó minden cég számára nélkülözhetetlen, hiszen ezáltal válhatnak egyedivé és azonnal felismerhetővé. A logók tervezésére már az ötleteléstől érdemes figyelmet és időt szánni, hiszen jó esetben ez a végeredmény kíséri majd végig a cég útját hosszú éveken át, legalábbis egy esetleges arculatváltásig biztosan.
A logóból kiindulva ezután megalkotásra kerülhet a teljes arculat is, melynek számos különböző eleme mind a cég filozófiáját, elképzeléseit és általános design-ját követi. Ha pedig ezek már megvannak akkor tulajdonképpen létre is jött maga a márka, vagyis a brand, amiért az összes eddigi grafikai és marketing munka zajlott. A logó ugyanakkor még ezután is ugyanolyan fontos marad, hiszen ekkor már magával a márkával azonosíthatják azt az ügyfelek.
Egy jól kivitelezett céges logó pedig lényegében bárhol megjelenhet, de meglehetősen adekvát felületet jelentenek erre a különféle céges reklámajándékok, melyekkel a meglévő és leendő partnereket szokták ellátni a vállalatok, ezzel is kicsit javítva a pozíciójukon. A leggyakoribb ajándéktárgyak között említhetjük például a naptárakat, jegyzetfüzeteket, egérpadokat, tollakat és természetesen a bögréket is. Ez utóbbi szintén kiváló hordozó, a bögre nyomtatás révén pedig a céges logó is jó minőségben, kreatívan helyezhető el rajta.
A leghasznosabb ajándékok mindig azok, amik személyre szabottak ám ezt természetesen egy reklámajándék esetében sokkal nehezebb és költségesebb lenne megoldani. A nagyobb ügyfelek számára persze nem ritka, hogy egy vállalat valami különlegesebb meglepetéssel is készül, de az átlag repi termékek inkább olyan használati tárgyakat céloznak, melynek mindenki hasznát veheti, különösen az irodai munka vagy az otthoni kikapcsolódás során. A bögre nyomtatás során pedig olyan tárgyat hozhatunk létre, mely mindkettőre alkalmas.
Bár elsőre talán kicsit elcsépeltnek tűnik egy bögre ajándékozása, valójában belegondolva arra jutunk, hogy egy gyakran alkalmazott használati tárgyról van szó, ami egyben kiváló reklámfelület is. Egy céges logóval ellátott bögre például szinte folyamatosan szem előtt van, hiszen a mindennapi kávé és tea elfogyasztása mellett a íróasztalnál vagy épp az étkezőkben és konyhákban is folyamatosan elérhető. A bögre nyomtatás révén tehát egy hasznos ajándékot, de egyben egy jó ár/érték arányú reklámfelületet is nyerünk.